מאיה בן דוד,

אשת משפחה, יזמית פורצת דרך. אהובה על רבים כל כך שראו בה חברה קרובה. צוחקת ומצחיקה, נאמנה לדרכה.

מאיה עסקה בחינוך כרכזת חברתית בבית הספר ״הבית של תמר״ והשפיעה על דרכם של תלמידים רבים שעברו דרכה.

לאחר לידת בנה הבכור אורי, חיפשה מאיה כיוון אחר שימלא אותה מחדש בסיפוק ובעשייה משמעותית. באחד מחיפושיה אחר עשייה כזו, פגשה את דוד מייקין שהיה הראשון שגידל בארץ מורינגה אורגנית.

כאשר דוד הציע למאיה לשווק את מוצרי החברה, היא השיבה לו כי אינה מכירה את צמח המורינגה, את סגולותיו ואת מוצריו, ולכן תתקשה לשווקו. מאיה לקחה מספר מוצרים לבדיקה עצמית, ולאחר פרק זמן קצר הפכה לשגרירה הנאמנה ביותר של המורינגה, עד כי רבים זיהו אותה כ״מאיה מורינגה״, וכך אף כינו אותה.

סגולותיו של צמח המורינגה התאימו למאיה כמו כפפה ליד בשאיפתה ליצור עולם מרפא, בריא וטוב יותר.

היא הקדישה שעות רבות ללימוד ולמחקר של הצמח, ובהמשך גם להפצתו בתפוצה רחבה יותר. כך, במשלוחים שהוציאה ללקוחות הוסיפה מספר זרעים בלא התחשבות בשיקולים כלכליים, אלא בהרחבת התפוצה עבור אלו שטרם הכירו את המורינגה.

בראיון לכתבה ששודרה בחדשות 12 לפני מספר שנים התבטאה מאיה והדגישה כי זה מדהים שעדיין לא כולם מכירים את צמח המורינגה על סגולותיו ויכולות הריפוי שלו. כאשר לקוחות אמרו לה כי שינתה את חייהם, דאגה מאיה לומר בצניעות כי זה לא היא אלא המורינגה.

מאיה הציגה בשירותה נתינה ללא גבולות, שוחחה עם הלקוחות מסביב לשעון והעבירה בצורה אותנטית ועמוקה את אמונתה במורינגה. לאורך השנים תמיד חשבה מחוץ לקופסה ופיתחה מוצרים חדשים, תוך שילוב של המורינגה עם צמחי מרפא אחרים.

בסוף השבוע של חג שמחת תורה נסעה מאיה עם משפחתה לביקור בקיבוץ כפר עזה, שם שהו אצל הוריו של בעלה צפריר, מותיקי ומייסדי הקיבוץ.

בבוקר החג פרצו לקיבוץ מחבלים רבים והחלו לטבוח בתושבים. לקראת השעה 11:00 בבוקר הגיעו המחבלים לבית המשפחה וניסו לפרוץ לממ"ד. במהלך ניסיון הפריצה נורה כדור אחד שחדר את דלת הממ"ד , פגע במאיה והיא נהרגה.

כך, ברגע אחד נגדעה שירת חייה המופלאה.

לאורה של מאיה אנו ממשיכים את מפעלה בשנים האחרונות ומקווים כי אנו עומדים בציפיותיה.

מאיה בן דוד ז''ל